tisdag 1 juli 2008

...visa vad som hänt på balkongen och uteplatsen sedan sist...

2 liljor har överlevt liljebaggar och diverse felsparkade bollar och nu blommar de! Massor av smultron finns det också hela tiden, gott!
En något vildvuxen liten balkonglåda.

Kryddlådorna, i den ena huserar också 2 margueriter. Jag har också en chokladmintdoftande mynta där, härlig!
Grannarna tänkte slänga sitt bord, jag såg när dem när de var på väg till grovsoprummet, och så bytte vi bara bord, dvs grannen fick släpa ner mitt gamla trasiga, väderbitna bord och lämna sitt hos mig istället! Jättebra! I den tomma balkonglådan och krukan har jag nyligen sått frön, hittade fröpåsar som jag glömt bort. Återstår att se om något hinner växa upp, innan hösten slår till! Sommaren är kort i Sverige...

Idag satte jag äntligen upp gardinstången och draperiet som jag haft i flera år, men inte kommit till skott att få upp. Skönt att kunna skärma av lite ibland.

Köpte en ny liten ljuslykta på Indiska igår också.


Favorit i repris från förra året. Förra årets penningblad huserar nu i rabatten och blommor för fulla muggar!
En växt från förra årets höstarrangemang, den lyckades överleva vintern t o m, och nu växer den jättefint!


Inga kommentarer: