tisdag 21 juli 2009

...visa hur det ser ut nu hos mig.

Kedjor är bra att hänga amplar och annat i!

Eftersom ena stolen gick sönder i helgen, så får min gamla Baden-Baden vikariera som stol!

Golvet är nytorkat och mattan är nytvättad.

"Arbetsbalkongen" - stort, platsbyggt planteringsbord med ho (dock utan vatten), sopsäck på ställning och på hyllor ovanför plats för planteringsverktyg och annat. Lagerhyllan rymmer sådant som man behöver i stort sett året om, bekvämare än att ha det i förrådet och behöva springa och hämta! Plats finns också för klädtorkning, både på stång och uppfällbar torkställning.

Planteringar i 2 zinkkrukor som jag köpte i Älvkarleby under vår minisemester.

Ett av borden på uteplatsen. En gammal rottingfåtölj står där mest som prydnad. Växten som hänger över den är en chokladmynta som doftar ljuvligt av mintchoklad.

2 krukor med solrosor och diverse klängväxter. I bakgrunden skymtar min lilla rabatt.

På grannarnas itusågade gamla köksbord står 2 balkonglådor, en med växter som ska attrahera fjärilar och en med växter som fåglar ska tycka om. I mitten står mitt gamla fågelbord.

En av 3 liljor som blommat i år, alla med olika färg!

Lilja nr 2. Den tredje kom inte med idag, den finns i ett tidigare inlägg här.

Solrosstam - de blir kraftiga även i en alldeles för liten kruka.

Tuff liten växt i balkonglådan med "fågelväxter".

Vacker form, kom upp i lådan med "fjärilsväxter".

Luktärt, jag tål dem egentligen inte, de doftar för starkt, men i år har jag några få och hittills har det gått bra.
Salladslådan - det syns inte att vi faktiskt plockat sallad flera gånger. I mitten någon krydda, som jag faktiskt glömt vad det är! Någon som vet?

En kruka där jag sådde en hel påse med blandade klängväxter, de växter bra!

Inga kommentarer: