onsdag 17 oktober 2007

...bevara lite sommar!

Jag städade undan lite på balkongen idag på eftermiddagen, men fortfarande blommar det där ute. De växter som fortfarande är fina får så klart stå kvar!

Här finns det fortfarande knoppor, jag hoppas att de kommer att slå ut, innan frosten tar dom!?

2 av 4 amplar hänger kvar på väggen, växterna börjar se risiga ut, men fortfarande finns det blommor!

Petuniorna blommar som bara den i 2 av de ursprungliga 4 balkonglådorna. Det kan inte finnas mycket jord kvar nu längre, men växer och blommor gör det!

Humlen har fått stora fina blad, riktigt vackra tycker jag!

Pysslingkragen som växer i en stor urna på uteplatsen, har fortfarande knoppar. Jag klipper bort överblommade blommor ett par gånger i veckan, och då kommer det hela tiden nya knoppar. Däremot har tagetesen och lobelian gjort sitt för i år.

Solrosorna frodas och ser verkligen ut som små solar!

Solrosorna, "TeddyBear", grenar sig fint, nu tar jag in en blomma i taget och har i en svart flaska, riktigt effektfullt!
Balkonglådorna sett från uteplatsen. Det är fortfarande riktigt fina blommor på den petuniorna!

Inga kommentarer: