måndag 21 april 2008

...vill att nya sovrummet ska bli klart!

Äntligen har hyresvärden varit och gjort sitt, dvs lagt in golv och senare också målat och tapetserat. Möblerna från IKEA har också kommit. Det är hyllsystemet "Bestå" i 3 olika varianter. Det som pågår nu är att en händig bekant hjälper mig med att göra en fondvägg/sänggavel som ska sitta mellan hyllorna. Det ska också bli en ramp med spotlights i som ska belysa fondväggen. Fondväggen ska sedan tapetseras, dock är jag just nu lite velig med vilken tapet jag ska ha. De nedre hyllornas dörrar ska göras om från vanliga till skjutdörrar. Sen kommer det att bli jättesnyggt!




Ev blir det den här tapeten, dock är den dyr så jag vill vara säker på att jag verkligen vill ha den, innan jag köper den.

Under tiden som sovrummet renoveras så sover jag i vardagsrummet och det går förvånansvärt bra! Sover som en stock, trots att jag inte ens ids fälla ner persiennerna på kvällen!

Inga kommentarer: