söndag 27 april 2008

...vill vara ledig den här tiden på året!

Utsikten från arbetsplatsen på Vårby VC i Masmo. En stor tom parkeringsplats. Men det händer en del saker där under dagen. Hundar rastas och leker. Lastbilar lastar om sin last. Folk kommer och går. Längst bort ser man Max Hamburgerrestaurangs skylt, inte bra för karaktären!

Utsikten över min lilla uteplats är lite trevligare, hade gärna varit ledig någon vecka nu i vår.


Samma bussiga typ som snickrar mitt sovrum, har kört hem och burit in de här säckarna med jord. Blomsterodlingen är räddad i år också, hurra!

Ställningen av en gammal bromsskiva och 3 armeringsjärn är ihopsvetsad av samma händiga man. Idén till ställningen fick jag på Biltema, när jag kände på en likadan bromsskiva och kände att den var jättetung, perfekt som tyngd för en sådan ställning! Meningen är att en kruka ska stå i mitten och någon slingerväxt ska få slingra sig uppför armeringsjärnen.

Min lilla höstplanteringen har överlevt vintern och några av växterna har börjat skjuta skott!

Inga kommentarer: