söndag 19 augusti 2007

...att sommaren inte ska ta slut...

Sommarens sista suck...

Sötpotatisplantor, den vinröda varianten och bladlössangripna petunior, som dock kämpar på efter lite hjälp med skadedjursbekämpning av mig.

Den limefärgade sötpotatisplantan tillsammans med en vit tobak och petunior, dessa petunior är de som drabbats värst av bladlöss, men de kämpar på!

Penningbladet, törstig liten sak, som tyvärr i år fått lite bruna "toppar" längst ner, dock ingen ohyra.

Hörnet vid grinden mot uteplatsen. Har flyttat dit lite andra växter av de ursprungliga, som tyvärr vissnade och dog. Nu står där 2 samplanterade palettblad och en aster med punkfrisyr! Klockrankan har växt som sjutton, det syns mer på bilderna som är tagna från uteplatsen. Den klängväxt som jag frösådde i den lilla korgen som hänger utanpå räcket har blivit gigantisk och blommor nu också! Kul! Katten, Axl, spanar på något, förmodligen tvestjärtar som det finns gott om i år.


Här är klängväxterna från utsidan. Snacka om växtkraft! En ranka är nästan uppe i höjd med grannens balkongräcke!


Gren- och bladtrasslet, jämför med ett tidigare inlägg i somras den 7 juli, det har blivit mer trassel och mer gröna blad, mycket mer!


Solrosor på gång på insidan av grinden (Teddybear) och diverse kryddor i lådan på utsidan av grinden.

Krydd- och örtlådan.

Utifrån och in!
Axl tjuväter lite på min smultron, men jag ser henne nog!


Suckulenthörnan med någon trasslig växt, som jag inte vet namnet på, som kompis i hörnet.

Inga kommentarer: