tisdag 28 augusti 2007

...åka på utflykter oftare!

Här bor jag! Fick för mig att ta ett foto när jag stod och väntade på skjutsen, det är inte lätt att hitta när man har GPS (!?). Det var tidigt på morgonen, för att vara söndag, men ska man på Veteranmarknad, bilar och flyg, i Eskilstuna så måste man starta tidigt. Fast, det kanske beror på vad för sorts bil man har, eller?

Evenemanget ägde rum på Ekeby flygfält i Eskilstuna. Mycket folk var det där redan, köerna in till parkeringen var långa, det kom bilar från 3 håll genom en rondell så det tog en stund att komma fram och få parkera.
Det var faktiskt jätteskönt väder, sol och lagom varmt och så fläktade det. Det kan ju bli olidligt hett annars på ett så platt fält där det inte finns någon skugga. Det ser ut som betydligt mer moln än det kändes som på fotona faktiskt.
Det var fint ordnat med marknad för sig och bilarna för sig. Min enda invändning är att det inte fanns någon kaffeservering direkt vid parkeringen. Men så småningom blev det kaffe med både smörgås och bulle!

Anledningen till trippen till just den här tillställningen var att sällskapet skulle titta på såna här bilar som dom här nedanför, och antar jag, stjäla lite idéer till ett framtida bygge. Det är fuskbilar som delvis består av plast. Tydligen kallas dom för "Locost Se7ven", karlar och deras leksaker alltså!

Det var 3 bilar på plats, väldigt olika, om än med samma stuk. Jag föredrog den silvriga varianten.

Om jag fick bestämma så hade det inte varit några plastdetaljer och så skulle allt som var svart varit riktigt kolsvart.
Snyggast på hela bilen var den otroligt välgjorda och fina väskan som satt baktill!

Här är sällskapet i färd med lite industrispionage och allmänt funderande.


Det fanns en hel del andra fina bilar också och gamla vackra flygplan, man ser ett i bakgrunden här på väg att lyfta. Man visade också upp segelflygplan.












Jag hittade en vacker,
svartglänsande trio,
alla av favoritmärket Mercedes,
se och njut!




















Tack till herr Robin för en trevlig dag i min gamla hemstad med lite sightseeing på slutet t o m...

---

Jag gjorde en del fynd (mer om dessa så fort jag orkat ta foton), vilka ledde till att min ostädade lägenhet blev utsatt för besiktning. Till sällskapet: Du är härmed belagd med yppandeförbud, annars kommer shoppingguden att utdöma ett straff på minst 4 vändor till IKEA!

1 kommentar:

Anonym sa...

bläääääääääääääää