söndag 31 augusti 2008

...visa lördagens nöjen och inköp

Jag hade svårt att välja vad jag skulle göra i lördags. Det är så himla typiskt att allt roligt som ordnas, är samma helg! Helgen efter lön i augusti verkar det som om alla vill anordna sina evenemang. Lite tråkigt, för det ordnades flera marknader som jag gärna hade gått på. Eftersom min bättre hälft var i Västerås och roade sig med bilar, så beslutade jag mig för att ta en tur till Söder och "Peppar och Pumpas":s koloniträdgårdsmarknad.

Variationen i det man visade var stor, både blommor, grönsaker och prylar. Ett kafé fanns också med flera olika goda bakverk och smörgåsar. Själv åt jag en brie- och salamismörgås som var jättegod!

Jag handlade inte så mycket, men det blev en knippa med någon ovanlig krydda från Iran, som jag förstås inte kommer ihåg namnet på, och en knippa blommor.
Man hade också ordnat en pumpautställning/tävling. Roligast var den här från en skola, en pumpa som fastnat i en omkullvält pall, men ändå fortsatt att växa!
Olika sorters dahlior, jag gillade den rödvitspräckliga som syns i mitten av bilden.
Norrby trädgård i Tyresö hade en fin utställning med olika planteringar. Vackert!

Det fanns också en utställning med fågelskrämmor. Vinnaren röstades fram av publiken. Jag röstade förstås på den här katten!

Det här är lördagens fynd! Naturligtvis gick jag in en "fyndaffär" som ligger på Hornsgatan. Där hittade jag det lilla bordet för 200 kr. Precis vad jag saknade till vardagsrummet, så det var jag ju tvungen att släpa hem! Den lilla blå bilen, är väl så nära man kan komma en "sjua" om man ska ha en liten modellbil, den var jag ju också tvungen att inhandla, tur den bara kostade 70 kr!

Inga kommentarer: