måndag 25 augusti 2008

...visa snabbrenovering av köket!

Jag har länge retat mig på min vita köksbänk. Det har med åren blivit fläckar av te där, som inte längre går att få bort. Dessutom är sockeln nedtill svart, och nu när diskmaskinen kom på plats så var ju den biten sockel ändå tvungen att åtgärdas, så, det blev till att inhandla lite plastfolie och fixa det hela!

Det blev en småprickig plastfolie, svarta prickar, tror det ska föreställa någon sorts sten. Snyggt blev det! Sockeln ser väl kanske lite lustig ut så här, men det blev renare och ljusare och eftersom köket ändå måste renoveras framöver så kändes det lite kul att prova något ovanligt.
Händige herrn fixade även en ny bit sockel under diskmaskinen. Jag är tacksam för att jag slapp kräla runt på köksgolvet, hade väl aldrig kommit upp igen då!?

Inga kommentarer: