måndag 4 augusti 2008

...visa vad det blev av fredagen

Vi hade tänkt oss en liten utflykt på förmiddagen, för att sedan åka hem och kanske försöka med lite betonggjutning för första gången. Men, bilen ville annorlunda, den hade slut på strömming så dagen blev lite annorlunda än jag hade tänkt...

Först och främst fick Toffe fråga första bästa som kom körande på gatan om han kunde tänka sig att låna ut lite ström, det kunde han, tack för det!
Jag misstänker att barnen i baksätet hade något att prata om sedan. De verkade i alla fall intresserade av vad som försiggick där framme i motorerna med bilarna. Bilen startade snällt sedan. Vi beslöt att åka ut till Åkersberga för att ladda batteriet ordentligt i garaget där.

Det här polaren som bor på antennen på bilen. Han har tydligen suttit där ganska länge, men är fortfarande hel och hänger med!
Så här ser Toffes garage/verkstad ut. Rörhögen som skymtar i mitten ska bli en bil.

Rörhögen är nu en rörhög med framhjul, det tar sig!

En liten annan vinkel på det hela.

Framifrån, man kan faktiskt se att det ska bli en bil, tycker jag i alla fall!?

Snett bakifrån, vänster framhjul.

Stolt byggare provar vrålåket!


Nej, det är ingen ångbilsvissla, det är ett "komma-upp-ur-bilen-snöre", eftersom konstruktionen ännu inte tål att man tar spjärn mot den.

En av donatorbilarna, stackars Fården...

Jag är väl knäpp, men såna här gamla saker tycker jag är vackra!

Det var partiell solförmörkelse i fredags. Jag hittade en svetsskärm (eller vad det nu heter) som det gick jättebra att titta genom! Mobilens kamera var väl inte direkt optimal att fotografera med, men det var faktiskt en solförmörkelse där!

Inga kommentarer: